איפה הכי כדאי לגור בישראל?

כאשר מחפשים דירה חדשה, הדבר הכי חשוב הוא המיקום. בישראל יש יחסית הרבה מקום לגור, בין אם זה ביישוב קטן ושקט או בעיר גדולה וסואנת. בשנת 2018 הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) פרסמה נתונים על הרשויות המקומיות.

בסקר החברתי השתתפו כ-7,450 אנשים שייצגו 6.5 מיליון איש. ירושלים, אשדוד, בני ברק ובת ים סובלות מאחוז נטישה גבוה ואילו בראש העין ותל אביב אחוז ההגירה הגבוה ביותר. חריש מתאפיינת בצמיחה מהירה ובהכי הרבה ילדים עד גיל 4. בית"ר עלית החרדית נמצאת בראש הרשימה של שיעור הנישואים- 100.7 נישואים על כל אלף אנשים. מצד שני, אילת עם הכי הרבה גירושים. הערים עם התושבים הכי מרוצים הם כפר סבא(96%) ותל אביב(91%) והתושבים הכי פחות מרוצים נמצאים בירושלים(73%) ובת ים(79%).

בגלל התרחבות השטחים הבנויים וצמצום הגנים והשטחים הפתוחים, הציבור נותן יותר חשיבות לשטחים ירוקים. רק 58% מהאנשים בישראל מרוצים מכמות הפארקים והמקומות הירוקים בעיר שלהם. בכפר סבא(84%) וברמת גן(77%) התושבים הכי מרוצים. לעומת זאת בירושלים רק 37% שבעי רצון. אולי זו הסיבה כי שכונת אגמים נתניה זכתה לציון יחסית גבוה בשל הדגש שניתן בה על שימור הנוף והטבע. מן הסתם דירות למכירה עם נוף לים זוכות לציונים גבוהים בכל אזור גם בערים פופלריות פחות כגון בת ים.

ניקיון הוא חשוב מאוד בבחירת מקום מגורים. 56% מהישראלים מרוצים מרמת הניקיון באזור מגוריהם וכרגיל כפר סבא צועדת בראש הרשימה עם 77% של אנשים מרוצים. במקום השני ראשון לציון עם 65% ובמקום האחרון ירושלים עם 37%. מה עם הוותיקים? רמת גן במקום הראשון של הערים שאנשים נשארו בה יותר מ10 שנים עם 40%. במקום השני בית שמש (36%) ואחריה תל אביב (34%).

יוקר המחיה- מן הסתם, העיר היקרה ביותר היא תל אביב עם 35,000 ₪ למטר רבוע. בירושלים 32,000 ובהרצליה 29,000. הממוצע בישראל למטר רבוע הוא 15,000. ירושלים היא העיר עם הכי הרבה תקציב- 7.87 מיליארד שקל, ומיד אחריה תל אביב עם 6.91 מיליארד. תל אביב מובילה בגביית הארנונה עם 7,000 ₪ לשנה.

לסיכום, ירושלים היא העיר הכי פחות טובה להתחיל חיים חדשים אם אתם לא משפחה חרדית. היישובים הכי טובים להגירה הם כפר סבא, ראש העין, חריש ורמת גן. כמובן שהכל תלוי באיזה סוג של יישוב אתם מחפשים.