השקעות נדל"ן באנגליה לקראת 2022

השקעות נדל"ן באנגליה נחשבות להשקעות המעניינות ביותר באירופה בשנים האחרונות ועם הפרידה מהאיחוד האירופי והיחלשות מטבע השטרלינג, נראה כי כמות המשקיעים רק תלך ותגדל בשנים הבאות.
עבור הישראלים אלו חדשות מעולות, המטבע הישראלי הולך ומתחזק וביחס לשקל ולדולר הוא מצליח להראות גם יציבות מפרוץ מגפת הקורונה ועד היום. אנגליה נראית כאחת המדינות המעולות עבור ישראלים להשקעה, שכן מגוון הנכסים שניתן למצוא בה גדל עם השנים, התשואה באזורים פחות מרכזיים עולה בצורה הדרגתית ויציבה. אם כך נשאלת השאלה, מה הם השקעות הבאות באנגליה לקראת שנת 2022?

סוגי דירות ומחירים

אחד המאפיינים בשוק הדיור האנגלי הוא מגוון סוגי הדירות אשר נע בין דירות סטודנטים יחסית קטנות ועד לדירות סטודיו, בתי קרקע או אפילו דירות חדר. גיוון זה גם מביא לממוצע מחירים משתנה אשר יכול להתאים לסוגי משקיעים, החל ממשקיעים מתחילים ועד לכרישים וותיקים. ממוצע דירת סטודיו במנצ'סטר נעה בין 75-100 אלף לישט, כאשר מיקום הדירה בעיר יכול לשנות במעט את המחיר וכמובן רמת הגימור ושנת הבנייה.
לעומת זאת דירת סטודיו בליברפול שהפכה למבוקשת בשנים האחרונות, נעה בין 95-130 אלף ליש"ט.
בכל הקשור לדירות קרקע בעיר כמו ליברפול מחירה של דירת קרקע בעלת 3 חדרי שינה, יכול להתחיל ב130 אלף לישט עד לכדי 200 לישט ואף יותר.

טרנדים בשוק הדירות של אנגליה

באנגליה ישנם כמה טרנדים חמים בשוק הנדל"ן כיום, אחד מהם הוא די פופולרי והוא השקעה בדיור מוגן לאוכלוסייה המבוגרת. שוק דיור המוגן הפך ללוהט עם הביקוש הרב של השנים האחרונות ועם כמה סוגים שונים של דיור כמו דיור בוטיק או דיור מוגן ברמה אקסקלוסיבית. סוג השקעה זה הניב בשנים האחרונות בין 4-6% תשואה וככל שהביקוש רק עולה, נראה כי הטרנד הזה ימשיך גם לשנת 2022. ממשלת אנגליה שמה לעצמה לפתח את צפון המדינה, על כן הושקע בתשתיות, בדרכי הגישה ובבנייה מחודשת מיליוני לישט מטעם הממשלה. ההשקעה הזו לא נעלמה מעיניהם של המשקיעים וצפון אנגליה הייתה בשנה החולפת טרנד פופולרי במיוחד ולא יפתיע אם הפופולריות הזו תימשך גם אל תוך שנת 2022.