התמודדות עם צלקות אקנה

התמודדות עם פצעי אקנה אינו דבר פשוט, חלק מהמטופלים מתמודדים עם פצעים אלו החל מגיל ההתבגרות המוקדם ולחלק מאוד קטן הדבר קורה בשלב מאוחר יותר. פצעים אלו ברוב המקרים גורמים לצלקות אקנה שלא פעם יכולות להשאר כסימן ולהפוך גם לכתמים עיקשים במיוחד.
כתמים אלו לעיתים פגועים בצורות שונות של העור, כאשר חלקן יכולות להגיע עד אל השכבות התחתונות של העור כמו הדרמיס. לכן כיום ישנם לא מעט תכשירים, מכשירים וטיפולים שונים אשר יכולים לעזור עם צלקות האקנה השונות. חלק מהטיפולים יכולים לתת מענה עבור לא מעט מצלקות האקנה עם ולמרות עומקן.

תכשירים מומלצים

פפטידים קוסמטי

תכשירים אלו מבוססים על מולקולות זעירות המעודדות ייצור של קולגן ואלסטין בשכבות הדרמיס של העור והרמה קלה שלו מאזור הצלקת. פתרון זה יכול להיות מועיל עבור לא מעט צלקות אקנה, אך לא מתאים לצלקות אקנה בינוניות עד קשות. חשוב לזכור כי תכשיר זה יכול להוות מענה בעיקר עבור צלקות יחסית קלות ובזמן השימוש שלו אין איסורים כמו על יציאה אל אור השמש, נשים בהריון וכו.

רטינול

חומר זה נחשב ליחסית די מוכר בקרב סובלי צלקות האקנה והוא מבוסס על כוהל המופק מויטמין איי. תכשירים המבוססים על חומר זה אינם מצריכים מרשם רופא והשימוש בהם צריך להתבצע בצורה קבועה וארוכת זמן, יחד עם זאת יכולת תכשירים אלו לעיתים מסתכמת בשיפור יחסי ואינו תמיד מהווה תגובה הולמת לצלקות.

טיפולים קוסמטיים מקובלים

טיפול לייזר משייף

אחד מהטיפולים שנחשבים לדי חדשים בשוק הקוסמטיקה כיום ומוצע גם בלא מעט בתי חולים, הינו טיפול ליזר משייף. טיפול זה נעשה על ידי קרן לייזר אשר מקלפת את השכות הראשונות שבעור עד ליצירת שכבה חלקה או שיפור פני הצלקת. טיפול זה נחשב לטיפול "אינטנסיבי" אך יחד עם זאת הוא עוזר בייצור גבוה של קלוגן ואלסטין אשר יכולים להעלים קלות עד לחלוטין את הצלקות. חשוב לדעת כי זמן ההחלמה של טיפול זה משוער בין שבוע לעשרה ימי מנוחה בבית.

פילינג כימי

נחשב לטיפול יחסית "ותיק" בעולם הקוסמטיקה, כאשר נעשה על ידי תרכובות שונות כאשר המוכרת והמרכזית שבהן היא פנול אשר נותן תחושת אלחוש בזמן הטיפול. הטיפול עצמו "הורס" את שכבות העור המצולקות ובכך מייצר שכבות עור נוספות, בריאות יותר ומחודשות. הטיפול מצריך גם זאת זמן מנוחה של שבועיים עד 18 ימים