התגברות מביאה לחיבור

"ויהיו ימיך כחדשים", אומרות באנחה זו לזו אחרי שמקשיבות לשיעור הבוקר, כלומר, כל יום מחדש תתגבר כארי, תגיד "אם אין אני לי מי לי" וצא לדרך. טוב, אני בת 70. לכאורה אפשר לומר פנויה, כלומר, לא. האמת עסוקה. כמובן עסוקה בקליפות, אבל לומדת כל יום להעיף אותן מחדש לנסוע הלאה אל ישר אל. היום, אחרי יותר מ- 10 שנים, סדנת הבוקר לא רוממה אותי מספיק (רצון לקבל), אבל אני תלמידה טובה. מקשיבה לשיעור הבוקר אחר כך נפגשת לסדנת בוקר ויודעת שאחריה תבוא סדנת צהרים.

ובחמש וחצי נקרא ביחד קטעים מאלפים של הרב"ש מי שהיה השראה לארגון בני ברוך, וב-8:45 נפגש שוב, הפעם בזום. אז מה אומר ומה אגיד, איני עסוקה כלל. הבוקר בסדנא של 8:45 חברה נשאה את דברה ראשונה. מורה. סיפרה שכאשר היתה מלמדת את המשפט הפותח את 10 הדברות "ואהבת את השם אלוהך בכל לבבך ובכל מאודך", חלק מהתלמידים אמרו "לא חייב, לא רוצה, לא מאמין". (כמו שחברתי משנים ששונאת את גישת האמונים. חברות שכנות מגיל 7 ועד היום. למרות שינוי המקומות חזרנו להיות שכנות).

כותבת אחרי קריאת בוקר של המאמר של רונית. שיעשע אותי איך קראת לכוח עליון "חבר דמיוני"(בעצם, אם נחשוב על כך, אז אצל ילדים קטנים החבר הדמיוני שלהם מחולל את כל הפלאים ובפרוש ממלא את כל המאווים שלהם) בייננו, אז מה ההבדל?

חברתי שנשבר לה ממני כיווצה את שפתיה הדקות ואמרה רוטנת "נו אז מי ברא את אלוהים?" נדמתי. אחר כך צילצלתי לחברה מהדרך ושאלתי אותה. ענתה מיד אנחנו בראנו את אלוהים ואנחנו בוראים אות יום יום מחדש, בואו וראו. ובכן, כמו שציינתי, יום האתמול לא הביא נחת רוח לא לי ולא לו. הוא בעצם צחק עלי ואמר לי, די! 70 שנה את נופלת בדיוק לאותו הבור,

אבל מחר יום חדש. ואכן, קריאת הסדנא שנפתחת במשפט "ההתגברות היא למעשה קלה" ונימוקה עמה, זה הכל עינין של אהבה. קשה לאהוב את הזולת, די שאת עצמך את לא אוהבת. רצון לקבל אכול סטיגמות שמישהו כאן חייב לך משהו. חובתך היא לעצמך, למשוך מקצה הזנב את תפיסת המציאות הנכונה ולהתלבש בתוכה ו"גימכאט אגישפט". סגור.

פתור: התקשרתי לבתי, תמיד מספר 2 מתוך הארבע. כשאתמול אמרה לי שוב אמת נעלבתי מרות. אך שתי המילים הראשונות בסדנא "ההתגברות היא למעשה קלה" וכמובן ה👐שלי, הבנות, התפילה היומית המשותפת שנבראת חדשה כל יום. טלפון אחד, לא יותר מכמה מילים, סודר, כי רק כשאוהבים הדברים מסתדרים. הבוקר בא, הבוקר בא ולעבודה, שלוש, ארבע, שלוש, ארבע, כן לעבודה.