איך לתכנן את החופש הגדול

בעצם השאלה שקודמת לעניין תכנון החופש היא מתי להתחיל לתכנן את החופש הגדול? על זה בעצם יש תשובה מאד פשוטה, מיד בסיום החופש הגדול הנוכחי שבו ותתחילו לחשוב על החופש הבא. את זה למדתי ממלך התכנון קדימה – ערן שיוביץ. זה מאוד פשוט, החופש הגדול הוא התקופה שבה תלמדו את הדברים החשובים באמת בחיים, ולכן כדאי לחשוב מראש, מוקדם ככל האפשר, על התוכניות שלכם.

ראשית צריך להגיד, יש בימינו אפשרות לבלות את כל תקופת החופש הגדול בלי להוציא את האף מהנייד שלכם, אפילו לא צריך להרים את הראש למסך המחשב הביתי או להירשם לנטפליקס. אין כאן אמירה שבינג' כזה הוא לא טוב אלא אולי להיפך, קחו לכם זמן לינוק מהעולם הוירטואלי את הצוף שהוא מביא לכם בחסות האלגוריתם הידוע לשמצה. רק תזכרו שזה עסק ממכר ולכן נעבור מייד לסעיף הבא בתכנית.

כסף, מאד פשוט. ואין כאן אפילו שאלה האם אתם באים ממשפחה מבוססת או שהכסף ממש נחוץ לכם לעבור את החופש בכיף. אז ראשית יש את המתמטיקה הפשוטה שככל שיהיה לכם יותר כסף יהיו לכם יותר אופציות בחופש הגדול וגם אחרי כן. אבל יותר חשוב היא ההרגשה שאנשים בוגרים כבר מכירים, כסף שהרווחתם בזעת אפכם מרגיש שונה מכסף שלקחתם מההורים. זו קלישאה נפוצה אבל עדיין אמיתית, כסף שנכנס לכיס מעבודה שלכם מרגיש אחרת וגורם לכם להרגיש אחרת, יותר זקופים קצת ויותר שמחים. 

יש הרבה אופציות לעבודה בקיץ, אין טעם להרחיב על זה כאן, אבל חשוב להבין שעבודה מביאה לכם יותר ממזומנים בכיס. זו הזדמנות ללמוד לעבוד עם אנשים אחרים: עמיתים, ממונים ואולי אפילו אנשים שאתם מפעילים במצבים מסוימים. האדם תלוי מאד בסביבה שלו, ומקום העבודה שלכם בהמשך החיים יהיה חלק מרכזי וקריטי אצל כולכם. בחופש הגדול זה זמן טוב לראות, בקטנה, איך עובדים עם אנשים אחרים בצורה נכונה.

אז קצת היינו תקועים בנייד, קצת עבדנו וראינו איך מרוויחים כסף, ומה נשאר? נשאר הסעיף הכי חשוב, תהיו עם אנשים שכיף לכם איתם ותעשו ביחד פעולות שיגרמו לכם הנאה. אנחנו יצורים חברתיים, בסוף החופש זו תהיה ההרגשה הטובה שאיתה תמשיכו בחיים.